min_TzI2016_zaj.png.2018-03-01-11-53-00.png

Jak ocenić wiarygodność informacji znalezionej w Internecie? Jak rozpoznać informację fałszywą (tzw. fake news?) Co zrobić, by spojrzeć na to samo wydarzenie z innej perspektywy? Na te i podobne pytania dotyczące przekazu informacji mogły odpowiedzieć panie z Klube e – Senior, które po raz kolejny uczestniczyły w kampanii „Tydzień z Internetem.
W tym roku motywem przewodnim kampanii, która odbywa się w dniach 19-25 marca jest krytyczne myślenie.
Na spotkaniu panie obejrzały filmik "Jak mówić o większości świata" przygotowany przez organizatorów kampanii, który zobrazował temat przewodni spotkania. „Jesteśmy odbiorcami niezliczonej liczby obrazów i wiadomości. Nie są one neutralne - przekazują jakiś obraz świata, wąską perspektywę. Mogą utrwalać i powielać stereotypy lub wręcz przeciwnie, podważać je i kwestionować”. https://www.youtube.com/watch?v=iKfxf9pAOR0 
W dalszej części panie dowiedziały się jak prawidłowo odbierać i rozumieć docierające do nas z mediów informacje o świecie.
Seniorki chętnie mówiły o źródłach informacji, z których najczęściej czerpią wiadomości o Polsce i świecie. O tym, co je zadziwia i zastanawia w odbiorze wiadomości z mediów.
Dzięki temu spotkaniu mogły nauczyć się jak uniknąć pułapek myślowych, aby nie ulec manipulacji w mediach i z dystansem odnosić się do zalewu informacji płynących z różnych źródeł medialnych.


Tydzień z Internetem to doroczna, ogólnoeuropejska kampania, której celem jest zachęcenie jak największej liczby osób do poznania możliwości, jakie daje Internet. W Polsce odbywa się już po raz ósmy. W dotychczasowych edycjach wzięło udział ponad 2.000 instytucji i blisko 75.000 osób. Koordynatorem akcji jest organizacja pozarządowa All Digital, w Polsce koordynuje ją Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego we współpracy z partnerami.

min dsc 0952min dsc 0957min dsc 0960min dsc 0972min dsc 0976min dsc 0982min dsc 0985min dsc 0986min dsc 0994min dsc 0996min dsc 0998min dsc 0999